با بررسی ادبیات موجود و تعاریف مختلف، تعریف درستی از تعلیم کارآفرینی وجود ندارد.
برخی در کاربرد دو واژه «آموزش کارآفرینی» و «یادگیری سازمانی» مبتلا اشتباه میشوند.
درحالیکه تفاوتهای مفهمومی بین این دو واژه وجود دارد.
آموزش کارآفرینی یک اصطلاح است که عمدتا در آمریکا و کانادا و یادگیری سازمانی در انگلستان و ایرلند بهرهگیری میشود.
عموما کارآفرینان به عنوان نوآوران در سوداگری هستند.
در حالی که دراکر کارآفرینان را به عنوان خالقان ثروت شناسایی میکند. تعریف آموزش کارآفرینی؟ ایجاد اشتغال را به سادگی در کسبوکارتان برپاییابرطلایی تعلیم کامیابی در کسب و کار
تعریف مفهوم آموزش کارآفرینی
مفهوم آموزش کارآفرینی فرآیند تشخیص و کشف فرصت ها است که در آن فرد کوشش میکند توانایی خلاقیت، ریسک پذیری
و ایده های خود را به عمل تبدیل کند.
آموزش کارآفرینی یعنی آموزش برای آیندهای که نامعلوم است ولی این آموزش، توانایی برپایی سرمایهگذاری را فراهم میکند.
اما تمرکز اغلب بررسیها در باره تعلیم ایجاد اشتغال بر این است که:
آموزش ایجاد اشتغال یعنی بالارفتن نگرش کارآفرینی، مهارتها و خاصیت های مدیریتی است.
طبق شکل پایین :
۳۲ درصد آموزش ایجاد اشتغال به نوعی یک فرآیند آموزشی است که هدف آن تأثیر روی نگرش و رفتار افراد و ارزشها است.
صرفا کارآفرینی به عنوان یک شغل نیست.
۳۲درصد سایر از آموزش ایجاد اشتغال کار کردن و پیشروی کردن چیرگی های فردی است.
۱۸ درصد کسب مهارت های شخصی در کارآفرینی، برای ایجاد یک سوداگری جدید است.
۹ درصد آن، شناخت فرصتهاست.
۹ درصد دیگر،مدیریت کسب و کارهایی کوچک موجود است.
نمودار مفهوم آموزش ایجاد اشتغال ابرطلایی کامیابی در سوداگری دربرگیرنده خلاقیت، نوآوری و ریسک پذیری، و همچنین توانایی برنامهریزی و مدیریت پروژه ها برای دستیابی به اهداف است.
بر این اساس، مفهوم آموزش کارآفرینی میتواند به عنوان فرآیند کاربرد چیره دست از دانش، نگرش، مهارتها و صلاحیتها
تعریف شود.
پس کارآفرینی فقط تعلیم برای تبدیل شدن به صاحبان سوداگری مستقل نیست.
کارآفرینی در باره برپایی و پرورش یک پیرامون یادگیری است که ویژگی ها و رفتارهای ایجاد اشتغال را تقویت می کند.
مانند تبدیل شدن به یک متفکر خلاق و مستقل، تقویت ریسک پذیری و مسئولیت پذیری و ارزیابی است.