قالب های فارسی وردپرس 32

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 32

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

پاور بانک چگونه کار می‌کند

یکی سوالات زیادی که کاربران دارند این است که پاور بانک چقدر شغل کرده و دوام دارد. دو مسئله مهم در اینجا وجود دارد.


1. شمار چرخه شاژر و بی‌شارژ شدن (charge/discharge) قابل اطمینان پاور بانک که در درازا عمر خویش می‌تواند اتمام دهد.


2. چه مدت پاور بانک می‌تواند شارژ را در خود، زمانی که استفاده نمی‌شود، نگه دارد.


پاسخ به پرسش نخست با پروا به مدل‌های گوناگون پاور بانک، اجزای داخلی و کیفیت ساخت آن‌ها متفاوت است. به طور مثال یک پاور بانک با چرخه شارژ 500 مرتبه می‌تواند هر روز به مدت 1.5 سنه برای شارژ کردن دستگاه‌های گوناگون بهره‌گیری شود و پس از آن احتمالا قابلیت خود را در نگه داشتن شارژ برای مدت طولانی از دست خواهد داد. بسته به شیوه کار، پاوربانک تبلیغاتی  بهتر و گران‌تر دارای ماندگاری اغلب و پاور بانک‌های ارزان‌تر و کوچک‌تر ممکن است درازا عمر کمتری داشته باشند. پاور بانک معمولا به صورت روزانه استفاده نمی‌شود، بنابراین اغلب بیش از 18 ماه در الگوی کاربرد واقعی جهانی کار می‌کنند.


مسئله دوم ارتباط به کیفیت مدار کنترل و سلول‌های باطری پاور بانک دارد. یک پاور بانک خوب می‌تواند شارژ را برای 3 الی 6 ماه با حداقل اتلاف، نگه دارد. پاور بانک‌های با کیفیت ذیل شدنی است شارژ سودمند را اغلب از 4 الی 6 هفته نگه ندارند. با این وجود، شما باید توجه داشته باشید که چطور خرج می‌کنید. اگر نیاز به یک شارژر همراه با ماندگاری بالا دارید، برای اطمینان از کیفیت و کارائی پاور بانک باید بودجه خویش را افزایش دهید. اکثر پاور بانک‌ها شارژ خویش را در درازا سررسید به کندی از دست می‌دهند، لغایت اندازه‌ای این شرایط محیطی رو این قضیه تاثیرگذار است. برای مثال، قراردادن یا پاور بانک در ماشینی که تغییرات دمایی آن بسیار است، می‌تواند طول عمر شارژر به اتفاق را تفریق دهد.


پاور بانک چندبار می‌تواند دستگاه شما را شارژ کند؟

در اینجا یک مثال برای آشنایی شما با روش محاسبه شمار شارژ دستگاه توسط پاور بانک بیان می‌کنیم. یک دستگاه با گنجایش 1500mAh را در نظر می‌گیریم که سطح انرژی آن از 20٪ کمتر نشود و پاور بانک نیز دارای سطح بهره‌وری 80٪ باشد. بسیاری از پاور بانک‌ها ادعای بازده بالا 90٪ را دارند، ولی در شرایط آب و هوایی معتدل معمولا بهره وری نزدیک 80٪ است. البته ما اینجا جانب احتیاط را نیز در عقیده می‌گیریم تا محاسبه‌ی غیرواقعی اتمام نشود و شدنی است شارژر همراه در شرایطی بهتر و در شرایطی ضعیف‌تر از این فرمول عمل کند. به طور کلی پاور بانک با گنجایش بالاتر و دستگاه کوچکتری که شارژ می‌شود، بیشتر ماندگاری خواهد داشت. عوامل دیگری نیز می‌توانند روی شفا یا اندک کردن پتانسیل شارژ خالی کردن پاور بانک موثر باشند. پس به آن‌ها توجه داشته باشید لغایت مدت سررسید اکثریت را بهتر پیشه کند.


فرمول محاسبه


ظرفیت پاور بانک (mAh)×راندمان×تخلیه دستگاه÷ظرفیت دستگاه (mAh)


مثال


6000×0.8×0.8÷1500= 2.5 مرتبه شارژ (تقریبی)


فهرست معنی اصطلاحات فنی

معنی mAh چیست؟


باطری پاور بانک و دستگاه‌ها (نظیر موبایل و تبلت) بر بنیاد آمپر-ساعت درجه بندی شده و به این انگیزه با میلی آمپر سنجیده می‌شوند تا احتیاج به استفاده از اعداد اعشاری نباشد. mAh به معنی گنجایش جریان انرژی در درازا موعد است.


لیتیوم یون و لیتیوم پلیمر – Li-Ion & Li-Polymer


لیتیوم یون (Lithium-Ion) و لیتیوم پلیمر (Lithium-Polymer) معمول‌ترین سلول‌های قابل شارژ استفاده شده در پاور بانک هستند. سلول‌های لیتیوم یون معمولا ارزان‌تر بوده و دارای محدودیت در ظرفیت mAh هستند، در حالی که سلول‌های لیتیوم پلیمر می‌توانند ظرفیت بالاتری داشته باشند و البته سبک‌تر نیز هستند.


راندمان (بازده)


زمان انتقال انرژی، دائم به علت مقاومت‌های موجود برباد دان انرژی هستی دارد. پاور بانک توانایی انتقال 100٪ گنجایش خود به دستگاه را ندارد، بنابراین ما باید این عامل را در از دست دادن انرژی، برای محاسبه شمار شارژ دستگاه به وسیله‌ی آن در عقیده داشته باشیم. راندمان و بازدهی بر اساس گونه سلول استفاده شده در پاور بانک، مولفه‌های کیفی و شرایط محیطی متفاوت است. بهره وری استاندارد کنونی این صنعت بین 80٪ و 90٪ است. در هنگام خرید مراقب پاور بانک‌های ارزان قیمتی که ادعای بازدهی بالای 90٪ را دارند باشید.


تخلیه دستگاه


این باره منوط به باطری دستگاهی است که می‌خواهید شارژ کنید. هر چه میزان شارژ دستگاه پایین‌تر باشد، پاور بانک انرژی اکثریت را صرف برگشت آن خواهد کرد. شارژ از 20٪ لغایت 90٪ را به نوعی شارژ کامل چه بسا بدانیم. در صورتی که شارژ از 5٪ تا 100٪ مسلما انرژی بیشتری را مصرف می‌کند.


خرید پاور بانک

راهنمای خرید بهترین پاور بانک

وقتی در سفر هستید یا به تفریح رفته‌اید و گوشی و تبلت خویش را به همراه دارید، در وسط جنگل و دره زمانی که می‌خواهید از یک لحظه زیبا عکس بگیرید، ناگهان باطری شما تمام می‌شود! مطمئنا شما ناراحت و گیج و آزرده خاطر خواهید شد. به عنوان یک بازرگان اگر در میانی فعالیت‌های خود مبتلا چنین مشکلی شوید تمرکز روی کارتان را از دست خواهید داد و در موقعیت‌های همانند اینها یک شارژر پرتابل و مسافرتی راهگشای دشواری ها شما خواهد بود.

با پروا به اینها، حال می‌توانید دربایستن خود به یک شارژر همراه، پرتابل و مسافرتی قابل اطمینان فهم کنید!


بسیاری از کسان شدنی است در خرید شارژر همراه دودلی داشته باشند و یا دچار اشتباه بشوند؛ در ادامه کوشش خواهیم کرد نکاتی را جهت انتخاب درست بهترین پاور بانک بر بنیاد نیاز شما ارائه کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.