قالب های فارسی وردپرس 32

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 32

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

چرا بیت کوین بخریم؟

رسانه کلیک – شرکت های نوپا و استارت آپ ها برای رسیدن به مرحله بلوغ باید استراتژی مدون و دقیقی داشته باشند؛ شما به عنوان مدیر ممکن است استفاده از بیت کوین را به عنوان معروف ترین ارز دیجیتالی و رمزنگاری شده مد نظر قرار دهید.

پذیرش بیت کوین از نظر بازاریابی یک گام رو به جلوی واقعی به حساب می‌آید. البته پیاده‌سازی آن شاید به همین سادگی نباشد، ولی عده ای بر این باورند این ارز رمزنگاری شده می‌تواند شرکت شما را به خوبی از رقبا جلو بیاندازد.

شرکت‌های زیادی هنوز در گذشته گیر کرده‌اند. شرکت‌هایی که هنوز از PayPal پشتیبانی نمی‌کنند. این شرکت ها ظاهر وب‌سایتشان طوری است که انگار سال ۱۹۹۹ ساخته شده‌اند؛ شرکت هایی که هنوز فکر می‌کنند بهترین روش برای معرفی کسب و کار، تبلیغ در روزنامه‌ها است.

استراتژی‌های بازاریابی نباید به گونه‌ای باشد که شرکت را به گِل بنشاند. تصمیماتی تجاری باید رویکردی رو به جلو و پیشروانه داشته باشند. به نظر می رسد پذیرش بیت کوین هم بخشی از همین رویکرد باشد.

ارائه فناوری‌های جدیدی مثل بیت کوین به مشتری‌ها نشان می‌دهد که شرکت همیشه به دنبال جریان‌های بزرگ آینده است. بسته به حوزه فعالیتی، این اقدام باعث می‌شود شرکت در معرض موفقیت‌های بزرگ‌تر قرار گیرد.

***جذب مخاطبان جدید

هر چه تعداد مخاطبین شما بیشتر باشد، شانس بیشتری برای افزایش فروش، درآمدها و پشت سر گذاشتن رقبا خواهید داشت.

به همین دلیل باید از بیت کوین استفاده کنید. این فناوری مخاطبین جدیدی را برای شرکت به وجود می‌آورد. در حال حاضر کسب و کارهایی هستند که فقط با شرکت‌های پذیرنده بیت کوین کار می‌کنند.

با توجه به اینکه بسیاری از رقبا هنوز با این فناوری آشنا نیستند، شما به سادگی می‌توانید با بکارگیری آن از بقیه پیشی بگیرید.

***مکانیسم های امنیتی برتر

هر ساله در سراسر دنیا شکاف های اطلاعاتی منجر به زیان های نجومی می شود. هرچند شاید تا به حال شرکت شما دچار چنین وقایعی نشده باشد، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که در آینده هم در امان بمانید.

یکی از مزایای بیت کوین امنیتی است که برای شما به ارمغان می‌آورد. از آنجایی که هیچ اطلاعاتی از پرداخت‌ها ذخیره نمی‌شود، لازم نیست نگران رخنه‌های اطلاعاتی باشید.

این مسئله نه تنها برای کسب و کار شما اهمیت دارد، بلکه برای القای حس اعتماد در مشتریان و مخاطبین شرکت هم ضروری است.

***دسترسی به مصرف کنندگان جوان‌تر

درست مثل همه روش‌های پرداخت دیگر، افراد با سنین مختلف می‌توانند از بیت کوین هم استفاده کنند. با این حال، احتمالاً قشر جوان تمایل بیشتری به استفاده از این قالب پرداختی در حال رشد دارند.

اگر می‌خواهید شرکت‌تان نزد جوانان از اقبال بیشتری برخوردار باشد، باید آنها را به وجد بیاورید. پذیرش بیت کوین هم یکی از روش‌های رسیدن به این هدف است، زیرا این فناوری یک عامل متمایزکننده و همان چیزی است که نسل جوان‌تر هنگام خرید به آن توجه می‌کنند.

اجباری به استفاده از بیت کوین وجود ندارد، اما پذیرش این فناوری یک استراتژی بازاریابی است که از همان روز اول می‌تواند تاثیر مثبتی روی شرکت شما داشته باشد.

با افزایش تعداد تراکنش‌های بیت کوین، مطمئن باشید خیلی از شرکت‌ها که بعضی‌هایشان احتمالاً رقبای شما هستند، در حال حاضر از این امکان به نفع خودشان استفاده می‌کنند.

ارائه برخی سرویس های خاص به کاربران سایت

حتما رنکینگ بهترین سایت های ایران و بهترین سایت های دانشمند را در سایت alexa.com دیده یا شنیده اید . با کمی دقت متوجه میشوید اغلب سایت هاییکه در یک کشور جز 100 سایت برتر آن کشور شناسایی شده اند سایت هایی هستند که سرویس هایی خاص به مشتریان خویش میدهند . مثلا راه اندازی سیستم گفتگوی آنلاین ، تاسیس فروشگاه اینترنتی بر روی سابدومین یا دومین اصلی ، راه اندازی سیستم نظرسنجی یا قرعه کشی و یا حتی سرویس شارژ سیم کارت ، پرداخت الکترونیک و یا طراحی نرم افزارهای خاص با ایده هایی جدید مرتبط با خدمات فروش یا پس از فروش محصولات و خدمات شما موجب مراجعه همیشگی کاربران به سایت شما و افزایش بازدیدکنندگان و افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجوگر خواهد شد .




مثال : تارنما سازین www.sazinco.com یا وب سایت کمپانی شاتل www.shatel.ir برخی از خدمات همانند پرداخت خرج اینترنت ، تمدید خدمات هاستینگ یا تمدید و ثبت آنلاین دامین را از طریق تارنما شان اتمام میدهند . سایت سازین سرویس جدیدی با عنوان نرم انگیزه ها پیامک متعدد با آدرس sms.sazinco.com تاسیس نموده که کم و بیش کلیه مشترکین این نرم انگیزه ها برای کاربرد و ارسال پیامک به ناحیه یا کدپستی یا عدد موبایل اصناف به این سابدومین مراجعه میکنند.




۱۴- ارسال ایمیل تبلیغاتی ، ارسال پیامک تبلیغاتی »


به شما رهنمود می کنم الی از راه ایمیل با مدیران سایت ها در تماس باشید و در آهنگ خود را برای درج لینکتان در سایت های گوناگون مطرح نمائید . ارسال ایمیل متعدد تبلیغاتی ( افزار هوشمند ارسال ایمیل انبوه) و ارسال پیامک تبلیغاتی سراسری از جمله ابزاری محسوب میشود که لغایت 10 برابر هزینه کمتر و تا 100 برابر کارائی اکثریت در افزایش بازدید وبلاگ رایگان  خواهد داشت .




۱۵- ثبت سایت در سایت ها و دایرکتوری های مجهز به سرویس ثبت لینک و لینکستان »


لینک خویش را در سایت هایی که قسمت ثبت لینک دارند حتما ثبت کنید . سایت هایی که دسته مربوط به معرفی لینک و جداسازی صنفی دارند و به نوعی دایرکتوری های اصناف و مشاغل از سایر امکاناتی است که در اینترنت به عنوان یک پتانسیل محسوب میشود .




۱۶- ثبت آگهی و سفارش تبلیغات اینترنتی به گوگل یا دیگر سایت های دارای رنک بالا »


قرار نیست تمام تنظیمات و سرویس ها در اینترنت مجانی باشد . ثبت آگهی رایگان و ثبت سایت رایگان و لینک مجانی خوب است اما دقت کنید اگر کسب و کارتان و پیشی از رقبا برای شما یک تصمیم مهم محسوب میشود بعد امثال بودجه ای که تا دیروز برای تبلیغات کسب و کارتان در نظر گرفته اید ، بودجه ای برای ثبت آگهی و تبلیغات در سایت های با رنک و رتبه بالا در عقیده بگیرید .




۱۷- معرفی سایت بر روی سربرگ،کاتالوگ،کتاب و پوسترها »


وب سایت ها همان محل فیزیکی کسب و کارتان محسوب میشود. یک روزنامه ، شرکت ، کارخانه،نقاش،بازیگر،باشگاه ورزشی،رستوران . . غیره دارای دکوراسیون،موقعیت فیزیکی ، پرسنل، تلفن ، دورنگار میباشد . وب سایت شما به جز محتوای سودمند و عکس ها قشنگ باید در کلیه تبلیغات و پوسترها و کاتالوگ ها به مشتریان مستقیم یا همکاران شما شناسایی شود .

جنایات بشری در میانمار؛ بحران جدید فیسبوک

گزارش جدید سازمان‌ملل اعلام می‌کند که ژنرال‌های ارشد میانماری باید برای نسل‌کشی و جرایم جنگی در برابر اقلیت مسلمانان روهینگیایی تحت تعقیب و بازجویی قرار بگیرند. این امر فشار روی جامعه بین‌المللی برای واکنش و اقدام در برابر نیروی نظامی و مقامات دولتی این کشور را افزایش می‌دهد.

گزارش کمیته حقیقت‌یاب شورای حقوق بشر سازمان‌ملل که دوشنبه منتشر شد، گواه این است که نیروهای امنیتی و نظامی میانماری، شهروندان این کشور را به صورت سازمان‌یافته‌ای به قتل رسانده یا شکنجه می‌کنند. همچنین در برخی از موارد افراد را به بردگی می‌گیرند. همچنین برخلاف قوانین بین‌المللی ارتش میانمار مردم کشور خود را به رگبار می‌بندد.

روزی که این گزارش منتشر شد، فیسبوک حساب‌های کاربری و صفحات مرتبط به افسران ارشد نظامی میانماری را مسدود کرد. از مهم‌ترین صفحات بسته شده می‌توان به صفحه شخصی و پست‌های فرمانده کل ارتش میانمار، ژنرال «مین آونگ لینگ» (Min Aung Hlaing) اشاره کرد. پست‌های فیسبوکی این نظامی رده بالای میانماری توسط گزارشگران حقوق بشر سازمان‌ملل به عنوان مدرکی برای حملات از پیش برنامه‌ریزی مورد استناد قرار گرفته بود. در بخشی از این گزارش آمده است که:

گزارش‌ها می‌گویند که الزامات انجام علمیات نظامی نباید کشتار مردم، تجاوز به زنان، حمله به کودکان و سوزاندن روستاها را توجیه کند.

گزارشگران سازمان ملل در این گزارش به صراحت گفته‌اند که «نقض چندباره حقوق بشر» توسط نظامیان میانماری صورت گرفته است و بی‌تفاوتی دولت میانمار به این حجم انبوه از جنایات بشری، واقعیت ماجرا را بسیار هولناک‌تر می‌کند. این گزارش‌ به شورای امنیت سازمان‌ملل توصیه کرده‌ است که محدودیت سفر و مسدود کردن دارایی مقامات میانماری که قوانین بین‌الملل را نقض کرده‌اند هرچه زودتر اجرایی شود. این گزارش در ادامه تاکید دارد که سازمان‌ملل باید این موضوع را به دادگاه جرایم بین‌المللی بکشاند، حتی یک دادگاه ویژه رسیدگی به ارتکاب جرایم جنگی علیه بشریت تشکیل دهند.

فیس بوک

گزارش شورای حقوق بشر سازمان‌ملل می‌گوید که جرایم ارتش در برابر مسلمانان روهینگیایی، تقریبا یک میلیون انسان را مجبور به مهاجرت اجباری به سمت کشور همسایه یعنی بنگلادش کرده است. در این گزارش، این اقدام نظامی‌های میانماری اقدام اولیه برای نسل‌کشی به حساب آمده است.

واکنش فیسبوک

فیسبوک درباره سواستفاده از خدمات و مجموعه‌های خود در میانمار به شدت واکنش نشان داده است. این شرکت بزرگ اینترنتی در واکنش خود به گزارش سازمان‌ملل اقدام به بستن ۱۸ حساب کاربری در فیسبوک و یک حساب کاربری در اینستاگرام کرده است. همچنین در حدود ۵۲ صفحه فیسبوکی که تقریبا توسط ۱۲ میلیون نفر دنبال می‌شد هم توسط این شرکت بسته شدند. در ادامه واکنش‌های حدود ۲۰ شخصیت حقیقی و حقوقی از جمله فرمانده کل ارتش میانمار و حساب رسمی شبکه تلویزیونی ارتش این کشور به نام «میآ وادی» (Myawaddy) هم توسط فیسبوک تحریم شده‌اند. سخنگوی فیسبوک درباره این موضوع گفته است:

ما خواهان جلوگیری از استفاده این افراد و تشکل‌ها از خدمات خود هستیم. دلیل آن هم به خاطر ایجاد مشکلات قومیتی و فشارهای مذهبی تحمیل شده توسط آن‌ها است.

سخنگوی دولت میانمار تماس‌ رسانه‌ها در خصوص اظهار درباره گزارش شورای حقوق بشر سازمان‌ملل را بدون پاسخ گذاشته است. در گذشته، مقامات رسمی دولت میانمار،‌ مقامات محلی روهینگیایی را به خاطر حمله به شهروندان، آتش گشودن به سمت آن‌ها و اجبار به ترک منزل‌هایشان، مورد سرزنش قرار داده بود.

فیس بوک

فیسبوک در برخی از کشورهای آسیایی به دلیل سواستفاده از خدمات اصلی و جانبی مثل اینستاگرام و پیام‌رسان واتساپ مورد انتقاد قرار گرفته است. به باور منتقدین، برخی از سواستفاده‌گران به صورت گسترده از این خدمات برای گسترش نفرت، خشونت، اطلاعات غلط، اخبار جعلی و شایعاتی که می‌تواند به خشونت فیزیکی منجر شود، استفاده می‌کنند. در خصوص این انتقادها فیسبوک گفته است:

درست است که ما در واکنش نشان دادن کند عمل کرده‌ایم، اما الان با استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌تر اقدام به شناسایی سخنرانی‌های تنفرآمیز آن هم به صورت خیلی سریع‌تر می‌کنیم. ما به کاربران خود ابزارهای گزارش‌دهی بهبودیافته‌ای را داده‌ایم تا بررسی محتواهای منفی خیلی سریع‌تر انجام شود. این ابزار با هدف خاص پیگیری و رصد محتواهای مرتبط با میانمار و اتفاقات این کشور ساخته شده‌اند.

در کشور هند، گسترش شایعات جعلی از طریق پیام‌رسان واتساپ منجر به حملات فیزیکی گسترده و حتی قتل شده است. در همین حین «رودریگو دوترته» رییس جمهور فیلیپین به استفاده از فیسبوک برای هدف‌گیری و تحقیر منتقدان خود متهم شده است.

فیسبوک ابزار جدید و سریعی را برای مقابله با اخبار جعلی و شایعه طراحی کرده است

از مهم‌ترین تغییرات صورت گرفته برای کنترل محتوای منفی، جعلی یا شایعه می‌توان به پیام‌رسان واتس‌اپ و قابلیت برچسب‌زنی (labeling) برای پیام‌های فوروارد شده اشاره کرد.

فیسبوک در پست‌های رسمی خود گفته است:

پیدایش بی‌شمار رسانه‌های مجازی خبری و گستردگی استفاده از موبایل‌های هوشمند موجب شده است که شرایط کشور میانمار به خاطر نشر اخبار جعلی به شدت آسیب‌پذیر شود.

«سار سو» مدیر محصولات فیسبوک در پست این ماه خود نوشته است:

ما مسئول مبارزه با سواستفاده از فیسبوک هستیم. این موضوع مخصوصا در کشورهایی مثل میانمار که در آن بسیاری از مردم از اینترنت و رسانه‌های اجتماعی برای اولین بار برای گسترش تنفر و تنش در خیابان‌ها استفاده می‌کنند، با اهمیت‌تر است.

آنر نخستین گوشی هوشمند 5G‌ خود را در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد کرد

برند آنر، یکی از زیرمجموعه‌های مهم هواوی است که به تولید گوشی‌های هوشمند می‌پردازد. حالجرج ژائو، مدیر بخش آنر در گفتگویی که در کنفرانس جهانی INS 2018 انجام داده، به‌صورت رسمی اعلام کرده که آن‌ها در سال ۲۰۱۹ میلادی،‌ نخستین گوشی هوشمند خود با پشتیبانی از شبکه‌ی 5G‌ را به‌بازار عرضه خواهند کرد.

این مقام عالی‌رتبه هیچ‌گونه اطلاعات اضافی درباره‌ی این محصول ارائه نکرد و گفتگویی او تنها به ذکر این یک مورد خلاصه شد. احتمال می‌رود که این دستگاه فعلاً در فاز ابتدایی طراحی قرار داشته باشد.

با این حال ممکن است برای خیلی از کاربران مفهوم فناوری 5G سؤال باشد.

5G بزرگترین اتفاق در حوزه‌ی اینترنت و شبکه‌ی موبایل است که این روزها سروصدای زیادی را به‌پا کرده است. بسیاری از تولیدکننده‌های بزرگ گوشی‌های هوشمند قصد دارند در سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ نخستین گوشی‌های خود با پشتیبانی از این شبکه‌ را به بازار عرضه کنند.

فعلاً کوالکام نخستین شرکتی است که توسعه‌ی مودم‌های 5G را تکمیل کرده است؛ با این اوصاف، ساختِ‌ این مودم‌ها توسط شرکت‌هایی چون آرم واینتل طولی نخواهد کشید و به‌زودی شاهد ورودِ آن‌ها به این حوزه خواهیم بود. انتظار می‌رود که برند Honor در ساخته‌ی جدید خود از مودمِ آرم استفاده کند؛ همچنین ممکن است به‌جای پردازنده‌ی اختصاصی کرین، این‌بار شاهد به‌کارگیری پردازنده‌ی اسنپدراگون در محصول جدید آنر باشیم.

یکی از اهداف بنیادینِ فناوری 5G، سرعتِ اینترنت و پهنای باندِ بیشتر بوده است؛ همچنین این فناوری اتصال همزمان چندین دستگاه به شبکه را بدون افت سرعت به ارمغان می‌آورد. طبق گمانه‌زنی‌ها، نخستین شبکه‌های مجهز به فناوری 5G در اوایل سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی خواهند شد. 

به‌مانند سرعت گسترش فناوری 4G، انتظار می‌رود که 5G‌ نیز ابتدا در بازارهای محدودی در دسترس قرار گیرد و سپس به آرامی در سطح جهان گسترش پیدا کند. کره‌ی جنوبی، چین و ایالات‌ متحده آمریکا نخستین کشورهایی خواهند بود که به تجهیز شبکه‌های موبایل با این فناوری خواهند پرداخت.

سامسونگ و ال‌جی از دیگر تولیدکننده‌های بزرگی هستند که برای استفاده از فناوری 5G در گوشی‌های آینده‌ی خود تلاش می‌کنند.

اکتشاف انرژی، موتور محرکه رشد سریع سیلیکون ولی

دگرگونی یا تحول دیجیتال، عامل محرک رشد سریع در شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری است. با این وجود، هنوز بسیاری از سرمایه‌گذاران این حوزه، متوجه پتانسیل بالای این موضوع نشده‌اند. در ماه جولای، نشریه‌ی وال استریت ژورنال مقاله‌ای را در مورد گوگل و تلاش این شرکت برای ورود به صنعت نفت و گاز منتشر کرد. طبق این گزارش، گوگل زیرمجموعه‌ی جدیدی را به شرکت خود افزوده تا در زمینه‌ی تحول دیجیتال در این صنعت فعالیت کند.

روش کار این زیرمجموعه‌ی جدید، شبیه روش کاری همه‌ی ساختارشکن‌ها و پیشگامان تحولات دیجیتال در سیلیکون ولی است. آنها به شرکت‌های سنتی این حس را القا می‌کنند که توانایی اداره‌ی بهتر کارمندان آنها را دارند. سپس عنوان می‌کنند که در صورت پیاده نکردن روش‌های دیجیتالی آنها، شرکت سنتی مورد نظر و کسب‌وکار آن، از بین خواهد رفت. این استراتژی تاکنون برای صنایع و شرکت‌های سنتی بسیاری، کارساز بوده است.

دیجیتال

صنعت نفت و گاز، بسیار قدیمی‌تر از ابرکامپیوترها، یادگیری ماشین و مراکز داده است. در واقع، اکتشاف نفت تا سال‌های طولانی به‌عنوان فناوری پیشگام شناخته می‌شد.

یکی از متخصصان ژئوفیزیک شرکت نفتی BP در سال گذشته‌ی میلادی برای کشف میدان نفتی در زیر یک گنبد نمکی، از الگوریتم شخصی‌سازی‌شده‌ی کامیوتری و یک ابرکامپیوتر استفاده کرد. این میدان نفتی در زیر گنبد و همچنین تحت پوشش ۲ کیلومتر آب در خلیج مکزیک قرار داشت. از مثال‌های دیگر در این مورد، می‌توان شرکت نفتی ایتالیایی Eni Spa را نام برد که ابرکامپیوتری به ابعاد یک زمین فوتبال دارد.

شرکت‌های نفتی در حال حاضر ده‌ها میلیون دلار برای ساخت و نگهداری ابرکامپیوترها و دیتاسنترهای خود هزینه می‌کنند. آنها سپس به متخصصان نرم‌افزار نیاز دارند تا کارایی این ترکیبات سخت‌افزاری را تامین کنند. در این میان به‌نظر می‌رسد آنها در حال اختراع چرخ هستند. با وجود غول‌های فناوری و منابع سرشار سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و انسانی آنها، چه نیازی به چنین هزینه‌های هنگفتی از طرف بازیگران صنعت نفت هست؟

غول‌های صنعت پردازش ابری مانند آمازون، مایکروسافت و گوگل درحال حاضر شبکه‌های پردازش ابری قوی دارند. آنها به طور مداوم در حال پیشرفت دادن ابزارهای خود و بهبود منابع از لحاظ نیروی انسانی و فرآیندها هستند. به‌علاوه، سرویس‌های ابری این شرکت‌ها با هزینه‌های بسیار کمتر از راه‌اندازی دیتاسنترهای مستقل، قابل خریداری هستند.

گاز‌های گلخانه‌ای

Chevron یکی از بزرگترین بازیگران صنعت انرژی است. این شرکت در سال گذشته قراردادی را با مایکروسافت امضا کرد تا از سرویس‌های آژور آنها استفاده کند. این شراکت ۷ ساله، برای ردموندی‌ها ارزشی چند صد میلیون دلاری دارد. این دو شرکت در طول اجرای این قرارداد، منابع انسانی و اطلاعاتی خود را برای تحلیل حجم وسیع داده‌های Chevron به اشتراک می‌گذارند.

قرارداد شرکت‌های نفتی با غول‌های فناوری، برد-برد محسوب می‌شود

برنامه‌ی گوگل برای صنعت نفت‌وگاز، با هوش مصنوعی شروع می‌شود. این شرکت، دو سال پیش روند خود را از تمرکز روی موبایل، به هوش مصنوعی برد. از همان زمان، اهالی مانتین‌ویو آموزش متخصصان خود در زمینه‌ی یادگیری ماشین را شروع کردند. در آن زمان، گوگل تنها ۲ هزار متخصص هوش مصنوعی داشت و امروز این عدد به ۱۸ هزار نفر رسیده است. این متخصصان، در تمامی بخش‌های سازمان پخش می‌شوند تا روی حل مشکلات متنوع کار کنند.

Google در ماه ژوئن سال جاری، قراردادی را با شرکت اسپانیایی Repsol Global امضا کرد. این دو شرکت، در استفاده از هوش مصنوعی و کلان‌داده برای بهبود فعالیت‌های پالایشگاه Tarragonaهمکاری خواهند کرد. پتانسیل پروژه، افزایش سوددهی شرکت رپسول به‌اندازه‌ی ۳۰ درصد یا سالانه ۲۰ میلیون دلار است. به بیان دیگر، اجرای این نوع از پروژه‌ها، یک رویکرد برد-برد برای دو طرف است.

البته هنوز همه‌ی فعالان صنعت سنتی نفت و گاز، از مزیت‌های فناوری‌های عمومی ابری حمایت نمی‌کنند. برخی از آنها نگران این هستند که شرکت‌هایی همچون آمازون، مایکروسافت و گوگل، رقبایی جدی در زمینه‌ی جستجو برای انرژی‌های تجدیدپذیر خواهند بود. چالش دیگر، وابستگی شدید به این فناوری‌ها است. شرکت‌ها تصور می‌کنند که با ورود به پردازش ابری، همیشه به آن وابسته شده و توانایی بازگشت به مسیر قبلی را نخواهند داشت.

cloud services

فعالان بازار، از ورود شرکت‌های فناوری به صنعت کشف انرژی هراس دارند

پدیده‌ی نیاز همیشگی و عدم توانایی ترک سیستم‌های ابری، برای فعالان بازار سرمایه، جالب توجه است. این نیاز همیشگی شرکت‌های سنتی، نتیجه‌ای جز درآمد همیشگی و پتانسیل‌های بالا برای توسعه‌ی کسب‌وکار نخواهد داشت. موسسه‌ی تحقیقات آی‌تی گارتنر در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که هزینه‌های شرکت‌ها برای استفاده از سرویس‌های ابری، تا سال ۲۰۲۰ به بیش از یک تریلیون دلار خواهد رسید.

Amazon و Microsoft در زمینه‌ی پردازش ابری در جهان،‌ پیشگام هستند. ابعاد فعالیت آنها قطعا بزرگتر از گوگل است؛ اما این بازار آن‌چنان پتانسیل‌هایی دارد که هنوز جا و فرصت برای ورود بازیگران دیگر دارد. نکته‌ی قابل توجه این است که این شرکت‌ها با استفاده از مقیاس عظیم خود و همچنین هوش مصنوعی، در حال توسعه‌ی موانعی برای ورود دیگران به این صنعت هستند.

آمازون، مایکروسافت و گوگل به ترتیب نسبت به سال گذشته رشد‌های ۷۵، ۴۳ و ۳۰ درصدی داشته‌اند. اگرچه رشد آنها در بعضی بخش‌ها قابل‌توجه بوده است، هنوز بسیاری از سرمایه‌گذاران، متوجه پتانسیل‌های موجود نشده‌اند. با کمی تحقیق می‌بینیم که هر بخشی از صنعت در حال تجربه‌ی تحول دیجیتال است. در نتیجه، هر شرکتی به کامپیوترهای بیشتر و آنالیز داده نیاز خواهد داشت.